Du bruger en browser, som ikke understøttes fuldt ud. Det betyder, at designet på siden ikke ser korrekt ud eller i værste fald ikke virker. Opdaterer du din browser, vil siden se korrekt ud.

Læs mere

Turismepolitisk Topmøde 2019

Tidspunkt: tirsdag den 26. marts 2019 kl. 09.30 - tirsdag den 26. marts 2019 kl. 16.00

Hvilken rolle skal de nye destinationsselskaber spille i dansk turisme? Hvilke opgaver skal de løse? Og hvilke mål skal de opnå for at blive succesfulde?

Kom med til turismekonference om, hvordan stærke destinationer giver mest værdi for pengene - til glæde for turister, virksomheder, borgere og det danske samfund.

Bliv inspireret af en række toneangivende eksperter, danske turismevirksomheder og destinationsselskaber, der kommer med deres bud på, hvorfor destinationerne er vigtige for Danmark som turistmål, og hvad de skal fokusere på i fremtiden for at blive succesfulde.

Vær med til at sætte kursen for destinationernes fremtid, når vi i løbet af konferencen drøfter deres muligheder og udfordringer.

Arrangeres af Danske Destinationer, Dansk Erhverv, Dansk Industri, HORESTA, KL og Turisterhvervets Samarbejdsforum.

Program

09.30-10.00

Tjek ind og let morgenmad

10.00-10.15

Velkomst ved moderator Nynne Bjerre Christensen

10.15-10.45

Opskriften på en svensk succes
Organisation er en hygiejnefaktor. Hvordan blendes indholdet i succesfuld destinationsledelse i en af nordens topdestinationer?

Therese Sjölundh, CEO, Åre Destination

10.45-11.15

Hvad bilder vi os egentlig ind?
Hvad bilder vi os egentlig ind i Dansk Turisme? Peter Rømer er rådgiver for en række udenlandske destinationer og international rejseindustri. Peter vil dele sit udsyn og indblik i aktuelle turisme trends og ifølge ham selv måske sågar uddele et par kærlige lussinger…
Peter Rømer, ledelsesrådgiver og forretningsudvikler, Rømer Agency

11.15-11.45

Paneldebat: Fire discipliner destinationer skal mestre
Der stilles store krav til de nye destinationer. Fire eksperter i hhv.  PR/kommunikation, dataanalyse, branding/markedsføring og strategisk udvikling deler rundhåndet ud fra deres personlige skattekiste af gode råd.

Allan Sonne Sørensen, partner & adm. direktør i EHRENBERG SØRENSEN Kommunikation
Johan Trærup, adfærdsekspert, Nextwork
Anja Hartung Sfyrla, Chief Operating Officer, Gottlieb & Co
Sara Line Bohn, adm. direktør, BARK Rådgivning

11.45-12.30

Frokost  

12.30-13.15

Paneldebat: Virksomhedernes ønsker til det gode samarbejde
Hvor kan destinationer gøre en forskel? Hvordan ser det gode samarbejde ud? Tre topdirektører udformer ønskesedlen. Hvordan skal destinationerne levere til turismens virksomheder uanset om København eller provinsen er udgangspunktet. Om der er tale om overnatning, forlystelsespark eller gastronomi og om virksomheden er ny, etableret eller har en lang historie.

Mads Bøttger, direktør, Dragsholm Slot
Christian Woller, adm. direktør, Legoland ApS
Peter Høgh Pedersen, adm. direktør, Villa Copenhagen – Nordic Choice Hotels

13.15-14.15

 

Paneldebat: Sådan kommer destinationsselskaberne godt fra start
Ændringer i teknologi og marked medfører, at destinationsselskaberne må revurdere deres rolle og søge nyt fodfæste. Hvad er fremtidens kerneopgaver, og hvordan kommer de nye selskaber godt fra start? Dét konkretiserer fire direktører og to borgmestre, når de præsenterer hovedpointerne fra Danske Destinationers ledelsesgrundlag for destinationsselskaber, deler ud af deres erfaringer med at være et destinationsselskab i version 1.0 og 2.0. samt debatterer, hvordan stærke destinationer skaber mest værdi for pengene.

Pernille Kofod Lüdolph, adm. direktør, Destination Bornholm
Jens Müller, direktør, VisitVestsjælland
Peer H. Kristensen, direktør, VisitAarhus
Martin HH Bender, direktør, VisitSydsjælland-Møn
Ole Vive, borgmester, Faxe Kommune
Jan Petersen, borgmester, Norddjurs Kommune

14.15-14.30

Pause

14.30.14.45

Dialog: Sådan kommer vi godt fra start
Dialog om det fremadrettede arbejde for kommuner og destinationsselskaber i det nye turismefremmesystem.

Leon Sebbelin, formand for KL's Kultur-, Erhverv- og Planudvalg og borgmester i Rebild Kommune
Peer H. Kristensen, formand for Danske Destinationer

14.45-15.30

Store forandringer er som fyrværkeri
...de afslutter en vigtig epoke og starter en ny! Det kan blive smukt og festligt og/eller eksplosivt og skadeligt. Den kreative vanebryder og eventyrer, Thomas ‘VovemoD’ afslutter energifyldt dagen med vigtige råd til, hvordan turismevirksomheder, kommuner og destinationsselskaber finder ambitioner, idéer, mod og handlekraft til at blive 5 stjerners samarbejdspartnere i det nye turisme-setup.

Thomas ’VovemoD’ Lütken

15.30-16.00

Netværkszone

Målgruppe

Konferencen er målrettet ledere og beslutningstagere inden for dansk turisme bredt set: virksomheder, destinationsselskaber, kommuner, ministerier, brancheforeninger og organisationer.

Transport

Det anbefales at tage metroen til Bella Center, hvor Comwell Conference Center ligger. Der findes også busser og tog inden for gåafstand. Betalingsparkering ved Bella Center er også en mulighed.

Betaling

Straksbetaling kan ske med:

  • Dankort,
  • alle gængse kreditkort og
  • MobilePay

Der kan også udstedes faktura:

  • Faktura med FIK-streng til betaling i netbank
  • EAN faktura (kun til offentlige instanser)

Del arrangementet på de sociale medier:

Deltagergebyr: DKK 995,00 ekskl. moms