Du bruger en browser, som ikke understøttes fuldt ud. Det betyder, at designet på siden nogen steder ikke ser korrekt ud eller i værste fald ikke virker. Opdaterer du din browser, vil siden se korrekt ud.

Lederaften: Det nye medlemssystem og Paletten

Tidspunkt: onsdag d. 14. september 2016 kl. 19:00 - onsdag d. 14. september 2016 kl. 21:30

Kære alle ledere og rovere i Marselis og Gudenå Distrikter 

Vi inviterer til et fælles lederaften onsdag den 14. september.

Du har to muligheder denne aften: Det nye medlemssystem eller Paletten

 

Det nye medlemssystem

Tag din computer med, noget strøm og eventuelt en stak indmeldelsesblanketter. Så vil du blive guidet igennem det nye system og alle dets herligheder. 

Mød gerne op lidt før, så du er online når kurset starter. 

KFUM-Spejderne skifter den 12. september medlemssystem. Det nye system er lavet af Spejdernes Medlemsservice og lavet i samarbejde med Det Danske Spejderkorps  og De Grønne pigespejdere. Der er tale om tre selvstændige og helt adskilte systemer, men de er udviklet sideløbende og har ens funktionalitet.

De Grønne Pigespejdere har taget deres i brug pr. 1. februar. Tilbagemeldingerne er meget positive. Vi ønsker at det bliver en mindst ligeså gnidningsløs og positiv oplevelse for KFUM-Spejderne at tage systemet i brug.

NB: hvis du ikke har mulighed for at deltage den 14. september, udbyder vi et kursus i Lystrup den 6. oktober. Dette er også åbent for begge distrikter. 

 

Paletten

Her får vi besøg af en projektmedarbejder, som vil præsentere tankerne bag det nye arbejdsprogram. Han vil blandt andet komme ind på hvad der er nyt i forhold til det gamle arbejdsprogram. Der bliver også tid til at arbejde konkret med de nye tiltag, så det bliver lettere at benytte det nye arbejdsprogram i planlægningen hjemme i gruppen

  • Introduktion til konceptet - Paletten
    • Hvordan er Paletten opbygget, hvad er baggrunden og hvordan hænger det sammen med spejdermetoden?
    • Hvordan er mærkerne opbygget?
  • Arbejde med konkret planlægning.
    • Hvordan kan Paletten benyttes til planlægning af spejdermøder og til halvårsprogram.
    • Hvordan sætter man formålet forrest og opbygger aktiviteten derefter.
  • Hjem og hvad så?
    • Hvordan kommer vi i gang med at benytte Paletten hjemme i gruppen? 

Praktisk:

Mødet foregår i Framlev Sognehus, Framlevvej 19, 8462 Harlev J. Vi mødes kl. 19 og siger pænt farvel kl. 21.30. Under mødet vil vi nyde kaffe og kage/frugt.

Husk gerne bogen ”Palettens mærkebog” der er blevet sendt rundt til grupperne i februar, samt jeres halv/helårsprogrammer, så I kan implementere de nye mærker allerede nu.

Tilmelding foregår på: www.flexbillet.dk/marselis-distrikt under titlen ”Distriktsmøde Gudenå og Marselis Distrikt” senest 7. september, men tilmeld dig allerede nu, mens du husker det.

Arrangementet er selvfølgelig gratis, så tag din med-leder under armen og kom med til en spændende og udbytterig aften.

 

Vi glæder os meget til at se så mange som muligt af jer! 

Spejderhilsen
Børge og Anne