Du bruger en browser, som ikke understøttes fuldt ud. Det betyder, at designet på siden nogen steder ikke ser korrekt ud eller i værste fald ikke virker. Opdaterer du din browser, vil siden se korrekt ud.

Inklusion af børn med ADHD

Tidspunkt: torsdag d. 21. februar 2019 kl. 09:00 - torsdag d. 21. marts 2019 kl. 16:00
Registrering slutter torsdag d. 21. februar 2019 kl. 08:59

Forløbet, som stiller skarpt på inklusion i skole og børnehave, er målrettet lærere og pædagoger.

På dette kursus går vi bag om diagnosen og arbejder med redskaber til at opbygge den gode relation, rose, give effektive beskeder, coache kompetencer, håndtere raserianfald og lære barnet at problemløse selv. Kurset vil klæde dig på til – og give dig mod på – at inkludere børn med ADHD.

Vi udarbejder sammen strategier for, hvordan man som voksen kan positionere sig og gå nye veje, når uforudsete situationer opstår. Undervejs øver du metoder til strukturering og planlægning, som skaber ro for børn med ADHD.
Kurset belyser de vigtige tematikker med baggrund i og inspiration fra udviklingspsykologien, neuropsykologien, forskellige læringsteorier, CBT, specialpædagogik og relevant forskning. Deltagerne vil over to dage møde, diskutere og træne helt konkrete strategier og forståelser.

Sidste tilmeldingsdag: 15. februar


Der er to undervisere på kurset: Lene Straarup og Luise Bæk Bomme.
Du får et deltagerbevis på dagen. 

Datoer: 
21. februaf 2019, 6. marts og 21. marts 2019 
Alle dagene fra 9.00 - 16.00